Regulamin

1. Postanowienia ogólne
1.1. Niniejszy regulamin zwany dalej „Regulaminem” określa zasady składania zamówień, zawierania oraz wykonywania umów sprzedaży przez Sprzedawcę, w tym, obsługi posprzedażowej, przez Sklep należący do Sprzedawcy.
1.2. Sprzedawca oferuje sprzedaż Biletów, Biletów Kolekcjonerskich, Karnetów, Kart Podarunkowych oraz Zestawów Kolekcjonerskich, łącznie zwanych „Produktami” lub „Produktem”.
1.3. Sprzedawca prowadzi sprzedaż wyłącznie za pośrednictwem Sklepu.
1.4. Poprzez Sklep, możliwy jest zakup Produktów na Wydarzenia, których lista prezentowana jest na stronie Sklepu.
1.5. Sprzedawca świadczy usługi sprzedaży Produktów w imieniu własnym, z zastrzeżeniem pkt. 1.7. poniżej. 1.6. Sprzedawca nie jest Organizatorem Wydarzeń.
1.7. Sprzedawca sprzedaje Bilety w imieniu lub na rzecz Organizatora.

2. Definicje
Bilet – dokument nabyty za pośrednictwem Sklepu uprawniający do uczestnictwa w oznaczonym Wydarzeniu, na zasadach określonych w regulaminie Organizatora.
Bilet dla niepełnosprawnych – Bilet imienny, uprawniający do wejścia do specjalnej wyznaczonej strefy dla osób z niepełnosprawnościami.
Bilet Kolekcjonerski – usługa Sprzedawcy polegająca na personifikacji Biletu - poprzez nadanie mu indywidualnej lub unikalnej szaty graficznej, oferowana na wyselekcjonowane Wydarzenia. Personalizacja Biletu jest usługą Sprzedawcy świadczoną odrębnie od sprzedaży Biletu.
Karnet – rodzaj Biletu, uprawniający do uczestnictwa w więcej niż jednym Wydarzeniu organizowanym przez Organizatora lub do okresowego korzystania z usług Organizatora, w ilości, okresie i na zasadach określonych w regulaminie Organizatora.
Karta Podarunkowa – odpłatna usługa Sprzedawcy polegająca przyznaniu Kupującemu lub okazicielowi uprawnienia do otrzymania od Sprzedawcy nieodpłatnie Biletu albo do nabywania od Sprzedawcy Biletów do wysokości limitu ustalonego przy wydaniu Karty Podarunkowej w okresie do 12 miesięcy, na Wydarzenie lub Wydarzenia wybrane przez Kupującego lub okaziciela Karty Podarunkowej, w zależności od wysokości Karty Podarunkowej oraz ceny Biletu znajdujących się w aktualnej ofercie sprzedażowej na stronie Sklepu.
Kupujący – osoba posiadająca zdolność do czynności prawnych, korzystająca ze Sklepu oraz nabywająca Produkt oferowany przez Sprzedawcę.
Organizator – podmiot dostarczający Sprzedawcy Bilety w celu dystrybucji, ponoszący wobec nabywcy odpowiedzialność za wykonanie usługi, na którą Sprzedawca dostarczył Bilet, w tym organizator lub podmiot oferujący udział w Wydarzeniu.
Sklep – portal internetowy znajdujący się pod adresem https://abilet.pl, za pośrednictwem którego Sprzedawca świadczy usługi składania zamówień oraz sprzedaży Biletów, Kart Podarunkowych oraz Zestawów kolekcjonerskich.
Sprzedawca - Krzysztof Frejman prowadzący działalność gospodarczą pod firmą ABI PLUS KRZYSZTOF FREJMAN z siedzibą w Zielonej Górze (65-086), przy ulicy Zamkowej 7/4a, wpisanego do CEIDG, NIP: 9291241746, adres e-mail: [email protected], nr telefonu 68 320 20 60.
Wydarzenie – występ artystyczny, impreza sportowa, każde inne wydarzenie edukacyjne, społeczne, handlowe, rozrywkowe lub sportowe, w tym konferencje, szkolenia, zloty, targi wystawy, warsztaty itp., na które Sprzedawca prowadzi dystrybucję Biletów oraz Zestawów Kolekcjonerskich.
Zestaw Kolekcjonerski – produkt lub zestaw produktów (zawierający np. smycz, plastikową kartę, itp.), które mogą być spersonifikowane przez Sprzedawcę poprzez nadanie im indywidualnej lub unikalnej szaty graficznej.

3. Zawieranie umów
3.1. Umowy ze Sklepem są zawierane wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej Sprzedawcy.
3.2. Przed zakupem Produktu Kupujący zobowiązany jest zapoznać się na stronie internetowej Sklepu z niniejszym Regulaminem oraz z regulaminem Wydarzenia opublikowanym przez Organizatora, który Sprzedawca zamieszcza na swojej stronie internetowej lub wskazuje miejsce, w którym regulamin Organizatora jest udostępniany przez Organizatora.
3.3. W przypadku, gdy postanowienia regulaminu Organizatora są sprzeczne z postanowieniami Regulaminu Sprzedawcy, zastosowanie mają postanowienia Regulaminu Sprzedawcy.
3.4. Sprzedawca może wymagać zaakceptowania regulaminu Organizatora przed zakupem Produktu.
3.5. Kupujący potwierdza zapoznanie się z postanowieniami regulaminu Sprzedawcy oraz regulaminu Organizatora oraz akceptację regulaminów poprzez odznaczenie (kliknięcie, „odhaczenie”, odznaczenie) właściwych rubryk w formularzu zamówienia.
3.6. Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest okazanie ważnego Biletu oraz stosowanie się do postanowień zawartych w regulaminie Wydarzenia Organizatora.
3.7. Postanowienia niniejszego Regulaminu dotyczące Biletów stosują się również do pozostałych Produktów, o ile Regulamin nie stanowi inaczej.
3.8. Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu, odnoszące się do Produktów nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U.2023.1610 z późn. zm.), zwanej dalej kodeksem cywilnym, lecz zaproszenie do zawarcia umowy określone w art. 71 kodeksu cywilnego.
3.9. Wszystkie informacje tekstowe, graficzne znajdujące się na stronie Sklepu są chronione prawami autorskimi. Zabrania się ich kopiowania i rozpowszechniania, używania do celów handlowych oraz do prezentacji na innych stronach internetowych bez zgody Sprzedawcy.

4. Warunki realizacji zamówienia
4.1. Sprzedawca oferuje na stronie Sklepu bilety imienne lub na okaziciela w zależności od rodzaju Wydarzenia i treści regulaminu Organizatora.
4.2. Bilet imienny uprawnia do udziału w Wydarzeniu osobę, której imię i nazwisko zostało wskazane na Bilecie, zaś bilet na okaziciela uprawnia do wejścia okaziciela Biletu.
4.3. Szczególnymi rodzajami Biletów oferowanych przez Sprzedawcę są Karnety, Bilety dla niepełnosprawnych oraz Bilety Kolekcjonerskie.
4.4. W zależności od rodzaju Wydarzenia w skład Zestawu Kolekcjonerskiego może także wchodzić Bilet.
4.5. Zamawiając Zestaw Kolekcjonerski Kupujący wyraża zgodę na wykonanie Zestawu Kolekcjonerskiego w pełni przez Sprzedawcę przed upływem terminu do odstąpienia od umowy sprzedaży, określonego w art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o prawach konsumenta, i przyjmuje do wiadomości, że po jego wykonaniu przez Sprzedawcę, Kupujący utraci prawo do odstąpienia od tej umowy zgodnie z art. 38 pkt 1 cytowanej ustawy.
4.6. Karta Podarunkowa może być różnej wartości ustalonej przez Sprzedawcę. Ważność Karty Podarunkowej wynosi 12 miesięcy. Jeżeli wartość Karty Podarunkowej nie przekracza wartość Biletu nabytego w wyniku realizacji uprawnienia wynikającego z Karty Podarunkowej, Karta Podarunkowa może zostać wykorzystana ponownie aż do wyczerpania limitu wartości Karty Podarunkowej.
4.7. Kupujący ma możliwość zakupu Produktu w postaci fizycznej lub elektronicznej, z zastrzeżeniem pkt 4.8. – 4.11. poniżej.
4.8. Bilety w formie elektronicznej są dostępne w dwóch wariantach:
a. ABILET.MMS – Bilet dostarczony będzie Kupującemu poprzez wiadomość MMS, na wskazany przez Kupującego numer telefonu komórkowego, z zastrzeżeniem, że na jeden numer telefonu można otrzymać tylko jeden bilet;
b. ABILET.PRINT – Bilet dostarczony będzie Kupującemu na wskazany przez Kupującego adres e-mail, a Kupujący drukuje Bilet na własnej drukarce.
4.9. Dostawa Produktów w postaci fizycznej podlega odrębnej opłacie. Warunki dostawy Produktów w postaci fizycznej określa pkt 9 Regulaminu.
4.10. Karta Podarunkowa oferowana jest w wersji elektronicznej typu ABILET.PRINT określonej w pkt 4.8 lit. b powyżej lub w postaci fizycznej. Niezależnie od formy Karty Podarunkowej, Karta Podarunkowa będzie dostępna na koncie Kupującego założonym na stronie Sklepu.
4.11. Bilet Kolekcjonerski oraz Zestaw Kolekcjonerski oferowane są wyłącznie w postaci fizycznej.
4.12. Okres dostępności Biletów oraz Zestawów Kolekcjonerskich na poszczególne Wydarzenia uzależniony jest od ich dostępności lub od decyzji Organizatora Wydarzenia lub Sprzedawcy.
4.13. W celu dokonania zamówienia Produktu konieczne jest dokonanie rejestracji oraz podanie niezbędnych danych umożliwiających dokonanie płatności, wysyłki i odbioru zakupionego Produktu, poprzez wypełnienie formularza zamówienia na stronie internetowej Sklepu zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
4.14. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędne wprowadzenie danych do formularza zamówienia.
4.15. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Zamówienia na Produkty w formie elektronicznej realizowane są niezwłocznie po opłaceniu, natomiast zamówienia na Produkty w postaci fizycznej realizowane są w ciągu dwóch dni roboczych licząc od daty opłacenia zamówienia. Czas ten może ulec zmianie, wówczas określone to zostanie w opisie Wydarzenia.
4.16. Zatwierdzenie zamówienia poprzez odznaczenie (kliknięcie, „odhaczenie”, odznaczenie) w formularzu zamówienia sformułowania „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” i wysłanie zamówienia stanowi ofertę Kupującego złożoną Sprzedawcy co do zawarcia umowy sprzedaży, zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu.
4.17. Po wysłaniu zamówienia Kupujący otrzymuje, na wskazany przez niego adres poczty e-mail, potwierdzenie przyjęcia jego oferty drogą elektroniczną, co jest równoznaczne z przyjęciem zamówienia do realizacji i jednocześnie potwierdzeniem zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym.
4.18. Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że Produkty są dostępne u Organizatora Wydarzenia lub u Sprzedawcy.
4.19. W przypadku niedostępności Produktów lub części Produktów objętych zamówieniem Kupujący zostanie poinformowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji, np. poprzez częściową realizację, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości lub części zamówienia, zamianę na inny Produkt.
4.20. Realizacja zamówień następuje według kolejności wpływu potwierdzonych i opłaconych zamówień na Produkty, aż do wyczerpania się zapasów.
4.21. Nieprawidłowo wypełnione formularze zamówienia nie będą realizowane, o czym Kupujący zostanie przez Sprzedawcę powiadomiony.
4.22. W przypadku błędów systemu na stronie Sklepu (np. przypisanie złej ceny dla miejsca, zakupienie miejsc z prawem pierwszeństwa zakupu przez nieuprawnioną osobę) Sprzedawca zastrzega sobie prawo anulowania zamówienia Kupującego i zwrotu Kupującemu uiszczonych przez niego opłat w związku ze złożonym zamówieniem.
4.23. W przypadku, gdy Produkt jest niezgodny z zamówieniem, Kupujący obowiązany jest zgłosić ten fakt niezwłocznie do Sprzedawcy, gdyż błędy te mogą skutkować niemożliwością skorzystania z Produktu zgodnie z zamierzeniem Kupującego.

5. Usługa zapakowania Produktu na prezent
5.1. Składając Zamówienie, Kupujący może równocześnie zamówić u Sprzedawcy usługę zapakowania Produktu na prezent, o ile Sprzedawca udostępni taką usługę na stronie internetowej Sklepu.
5.2. Usługa zapakowania Produktu na prezent podlega odrębnej opłacie. Koszt tej usługi widoczny jest w formularzu zamówienia i ponoszony jest przez Kupującego. W celu zamówienia tej usługi Kupujący dokonuje wyboru stosownego pola w formularzu zamówienia.
5.3. Jeżeli Regulamin nie stanowi inaczej, do umowy o świadczenie usługi zapakowania Produktu na prezent stosuje się odpowiednio zapisy Regulaminu dotyczące sposobu i chwili zawarcia umowy sprzedaży oraz wzajemnych praw i obowiązków stron tej umowy.
5.4. Zamawiając usługę zapakowania Produktu na prezent Kupujący wyraża zgodę na jej wykonanie w pełni przez Sprzedawcę przed upływem terminu do odstąpienia od umowy określonego w art. 27 ustawy o prawach konsumenta i przyjmuje do wiadomości, że po jej wykonaniu przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od tej umowy zgodnie z art. 38 pkt 1 cytowanej ustawy.

6. Duplikaty
6.1. Jeśli Karnet imienny został dostarczony w postaci fizycznej, Sprzedawca przewiduje możliwość wystawienia duplikatu Karnetu. Usługa ta jest odpłatna a jej koszt został określony w cenniku znajdującym się na stronie Sklepu. W przypadku chęci wystawienia duplikatu Karnetu należy zgłosić tę informację na adres [email protected]. Duplikat Karnetu będzie posiadał nowy kod QR oraz nowy kod.
6.2. Duplikaty Biletów, z wyłączeniem Karnetów, wystawiane są wyłącznie w sytuacji, gdy Organizator Wydarzenia przewiduje taką możliwość. Wydawanie duplikatów może wiązać się z koniecznością zapłaty opłaty za wydanie duplikatu zgodnie z regulaminem Organizatora, powiększonej o koszty wysyłki.
6.3. Zmiana danych na Bilecie imiennym (imię, nazwisko, PESEL) jest możliwa tylko w przypadku, gdy Organizator dopuszcza taką możliwość. Usługa ta jest odpłatna a jej koszt został określony w cenniku znajdującym się na stronie Sklepu.
6.4. Sprzedawca nie przewiduje możliwości wystawienia duplikatu Zestawu kolekcjonerskiego lub Karty Podarunkowej oraz dowolnego Produktu na okaziciela.

7. Cena
7.1. Wszystkie ceny podane na stronie Sklepu są cenami wyrażonymi w złotych polskich, zawierają podatek VAT, nie zawierają informacji dotyczących kosztów dostawy, o których Kupujący jest informowany podczas składania przez niego zamówienia.
7.2. Do wartości zamówienia może zostać doliczona opłata systemowa związana z kosztami funkcjonowania Sklepu oraz wyrażająca się w odpowiednim procencie ceny zakupu Produktu na Wydarzenie. O wysokości opłaty systemowej oraz wartości całego zamówienia Kupujący zostanie poinformowany wraz z ceną Produktu.

8. Formy płatności i rozliczanie transakcji płatniczych
8.1. Kupującemu przysługuje prawo wyboru sposobu płatności za Produkt, poprzez wykorzystanie jednej z dostępnych form płatności elektronicznych realizowanych za pośrednictwem serwisu Payu.pl (dniem dokonania płatności jest dzień wpływu środków na rachunek PayU (PayU Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399, akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu; NIP: 7792308495) albo osobiście, chyba że w przypadku danego Wydarzenia zostanie wskazany tylko jeden sposób dokonywania płatności za Produkt, o czym Kupujący zostanie poinformowany przed zawarciem umowy w drodze informacji zamieszczonej na stronie Sklepu oraz podczas składania zamówienia.

9. Dostawa Produktów
9.1. Dostawa Produktów jest dokonywana przez Sprzedawcę niezwłocznie po zawarciu umowy sprzedaży przez Kupującego i otrzymaniu przez Sprzedawcę zapłaty za Produkt.
9.2. Kupujący wyraża zgodę na przystąpienie przez Sprzedawcę do wykonania usługi dostawy Produktów przed upływem terminu do odstąpienia od umowy sprzedaży, określonego w art. 27 ustawy o prawach konsumenta, i przyjmuje do wiadomości, że po dostawie Produktów przez Sprzedawcę, Kupujący utraci prawo do odstąpienia od umowy zgodnie z art. 38 pkt 1 cytowanej ustawy.
9.3. W zależności od rodzaju Biletu lub Wydarzenia, Kupujący może oferować następujące formy dostawy lub odbioru zakupionego Produktu, z zastrzeżeniem Punktu 9.4:
a. przesyłka krajowa listem poleconym priorytetowym;
b. przesyłka kurierska krajowa;
c. Paczkomat Inpost;
d. odbiór osobisty przed w miejscu Wydarzenia 1 godzinę przed i 15 minut po rozpoczęciu Wydarzenia;
e. odbiór osobisty w siedzibie Sprzedawcy, z wyłączeniem dnia Wydarzenia;
f. odbiór w formie elektronicznej umożliwiający wydrukowanie Biletu we własnym zakresie (ABILET.PRINT) albo odbiór i korzystanie z Biletu w formie elektronicznej (ABILET.MMS).
9.4. W przypadku zakupu Biletu Kolekcjonerskiego oraz Zestawu Kolekcjonerskiego forma dostawy określona w pkt 9.3. lit. f jest niedostępna.
9.5. W dniu wysyłki Produktu do Kupującego wysyłany jest mail potwierdzający jej nadanie. O dostępnych w ramach danego Wydarzenia sposobach dostawy i odbioru Produktu oraz wysokości opłat z tym związanych Kupujący będzie poinformowany najpóźniej w chwili wypełniania formularza zamówienia.
9.6. Produkt będzie dostarczany Kupującemu za pośrednictwem podmiotu zobowiązanego do dostawy lub odbierany przez Kupującego zgodnie z wybraną przez Kupującego formą dostawy lub odbioru. Czas i koszty dostawy lub odbioru uzależnione są od wybranej przez Kupującego formy dostawy lub odbioru i określone regulaminem operatora wybranego przez Kupującego, spośród operatorów udostępnionych przez Sprzedawcę na stronie internetowej Sklepu. Kupujący wyraża zgodę na dodatkową płatność za dostawę poprzez wybór (kliknięcie, „odhaczenie”, odznaczenie) odpowiedniej rubryki w formularzu zamówienia.
9.7. Produkt wysłany pocztą lub kurierem, nieodebrany i zwrócony do Sprzedawcy będzie ponownie wysłany według wyboru Kupującego pocztą lub kurierem, według stawek ujętych w cenniku dostaw i usług dodatkowych, po uprzednim wyrażeniu na to zgody przez Kupującego oraz po opłaceniu przez Kupującego kosztów nieskutecznej i ponownej dostawy. Opłat można dokonać gotówką w siedzibie Sprzedawcy lub poprzez dokonanie wpłaty na rachunek bankowy każdorazowo wskazany przez Sprzedawcę, który skontaktuje się po zwrocie mailowo z Kupującym poprzez adres podany przy rejestracji.
9.8. W przypadku, gdy zamówiony i zapłacony Produkt nie zostanie dostarczony do Kupującego do dwóch dni przed rozpoczęciem Wydarzenia prosimy o skontaktowanie się ze Sprzedawcą w godzinach pracy Sprzedawcy. Dane kontaktowe oraz godziny pracy znajdują się w zakładce „Kontakt” umieszczonej na głównej stronie Sklepu.

10. Odpowiedzialność Sprzedawcy oraz Organizatora
10.1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za należyte wykonanie umowy sprzedaży Produktów i za usługi Sprzedawcy, to jest za usługi: wykonania i dostarczenia Biletu Kolekcjonerskiego, wykonania i dostarczenia Zestawu Kolekcjonerskiego oraz zapakowania Produktu na prezent, które zostały zakupione przez Kupującego za pośrednictwem Sklepu.
10.2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za organizację, przebieg, dopuszczenie do Wydarzenia, odwołanie lub zmianę terminu Wydarzenia. Odpowiedzialność w tym zakresie ponosi Organizator. Ewentualne roszczenia związane z powstaniem szkody z tych tytułów powinny być kierowane do Organizatora Wydarzenia.
10.3. Kupujący ma obowiązek zapoznania się z regulaminem Organizatora przed zakupem Biletu.
10.4. Roszczenia z tytułu nabytego Biletu przysługują Kupującemu w stosunku do Organizatora, nie zaś w stosunku do Sprzedawcy: a. Sprzedający nie odpowiada za to, czy Organizator przeprowadzi Wydarzenie zgodnie z treścią regulaminu Wydarzenia oraz czy Kupujący będzie mógł zrealizować swoje uprawnienie wynikające z nabycia Biletu wobec Organizatora. b. Odstąpienie przez Kupującego od umowy zawartej z Organizatorem na udział w Wydarzeniu, roszczenia o obniżenie lub zwrot ceny Biletu oraz inne roszczenia z tytułu nabytego Biletu, podlegają warunkom regulaminu Organizatora i przepisom prawa mającym zastosowanie do Organizatora w związku z Wydarzeniem, na które Kupujący kupił Bilet.
10.5. Sprzedawca informuje Kupujących, że Organizatorzy mogą zastrzegać w regulaminach Wydarzeń uprawnienia Organizatorów do zmian warunków wykonania usługi, takich jak, między innymi, możliwość zmiany daty, godziny i miejsca Wydarzenia, ograniczenia możliwości udziału Kupującego w Wydarzeniu oraz inne warunki od spełnienia których może zależeć możliwość udziału Kupującego w Wydarzeniu, na które kupił Bilet. Organizatorzy mogą także oznaczać w regulaminie Wydarzenia przyczyny i okoliczności, w których może nastąpić odmowa realizacji uprawnienia Kupującego wynikającego z nabycia lub posiadania Biletu. Sprzedawca informuje, że Organizatorzy mogą zastrzec w swoim regulaminie możliwość odwołania Wydarzenia bez wcześniejszego uprzedzenia z przyczyn, za które Organizator nie ponosi odpowiedzialności (w szczególności w przypadku zaistnienia siły wyższej). Organizatorzy mogą także zastrzec w regulaminie Wydarzenia prawo do odwołania Wydarzenia i odstąpienia przez Organizatora od obowiązku spełnienia świadczenia wnikającego z Biletu. Organizator może też okazać się niewypłacalny lub z innych przyczyn niezdolny do zapewnienia udziału w Wydarzeniu posiadaczom Biletów.
10.6. Typowe przyczyny, w których może nie dojść do realizacji uprawnienia Kupującego do udziału w Wydarzeniu obejmują przypadek zaistnienia siły wyższej, ogłoszenie żałoby narodowej, niesprzyjające warunki pogodowe, chorobę, dekrety rządowe uniemożliwiających odbycie się Wydarzenia, niedyspozycję wykonawcy lub inną przyczynę uniemożliwiającą realizacje Wydarzenia przez Organizatora oraz przypadki, gdy zmiana spowodowana jest koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa, zdrowia lub życia ludzi lub mienia lub konieczności zapewnienia niezakłóconego oraz komfortowego dla uczestników przebiegu Wydarzenia. Szczegóły w tym zakresie Kupujący znajdzie w regulaminie Organizatora.
10.7. Przy rozliczeniu ewentualnej szkody poniesionej przez Kupującego w wyniku zdarzeń określonych w niniejszym dziale, w tym ewentualnych kosztów zwrotu, jako koszt dostawy i odbioru będzie brany pod uwagę najtańszy koszt dostawy i odbioru oferowany przez Sprzedawcę.
10.8. Sprzedający zobowiązuje się na podstawie niniejszego Regulaminu do:
a. w przypadku, gdy Sprzedawca otrzyma od Organizatora istotną informację dotyczącą danego Wydarzenia, w szczególności jego odwołania, zmiany daty lub miejsca odbycia Wydarzenia, do niezwłocznego udostępnienia tej informacji na stronie Sklepu oraz w wiadomości e-mail wysłanej do Kupującego;
b. informowania Kupujących o postanowieniach dotyczących reklamacji w regulaminach Organizatorów, w tym, czy Kupujący powinien zwrócić Bilet, w szczególności, jeśli Bilet został zakupiony w formie fizycznej;
c. przyjmowania reklamacji Kupujących dotyczących Wydarzeń i nieodpłatnego przekazywania reklamacji Kupujących Organizatorom;
d. informowania Kupujących o możliwościach bezpośredniego zgłaszania Organizatorom reklamacji dotyczących Wydarzeń;
e. wypłaty na rzecz Kupujących środków pieniężnych przekazanych Sprzedającemu przez Organizatora przeznaczonych na zaspokojenie roszczeń Kupujących wobec Organizatora, w zakresie i na warunkach, jakie w stosunku do Sprzedającego Organizator zaakceptuje w odniesieniu do Wydarzenia, którego dotyczy reklamacja Kupującego.
10.9. Jeśli w celu uznania reklamacji, Kupujący obowiązany jest do zwrotu Biletu Organizatorowi, a Kupujący postanowi przekazać Bilet za pośrednictwem Sprzedawcy, Sprzedawca może obciążyć Kupującego kosztami przesłania Biletu Organizatorowi.
10.10. Sprzedający dokona zwrotu ceny Biletu Kupującemu w terminie 14 dni od otrzymania od Organizatora dyspozycji w tym zakresie oraz od otrzymania środków pieniężnych na ten cel od Organizatora.
10.11. Jeśli zgodnie z treścią regulaminu Wydarzenia lub z zastrzeżenia Organizatora wynika, że Kupujący jest zobowiązany zwrócić Bilet, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem ceny do czasu otrzymania Biletu od Kupującego lub otrzymania potwierdzenia, że Kupujący zwrócił Bilet Organizatorowi.
10.12. Zwrot ceny nastąpi za pośrednictwem tego samego sposobu płatności, którego użył Kupujący, jednakże Kupujący może wyrazić zgodę na zwrot innym sposobem.

11. Odstąpienie od Umowy
11.1. Na podstawie art. 38 pkt 12 ustawy o prawach konsumenta, biorąc pod uwagę, że Sprzedawca prowadzi sprzedaż Biletów na wydarzenia rozrywkowe, sportowe lub kulturalne Organizatorów, a Bilet uprawnia Kupującego do udziału w wydarzeniu w oznaczonym dniu lub w oznaczonym okresie, Kupującemu będącemu konsumentem w rozumieniu art. 22[1] kodeksu cywilnego, co do zasady, nie przysługuje prawo odstąpienia od zawartej ze Sprzedawcą umowy z zastrzeżeniem postanowień poniżej.

12. Reklamacje
12.1. Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji na zasadach określonych poniżej.
12.2. Sprzedawca przyjmuje reklamacje w swoim imieniu stosownie do zakresu odpowiedzialności Sprzedawcy określonego w dziale nr 10 niniejszego Regulaminu.
12.3. W przypadku, gdy reklamacja dotyczy kwestii objętych zakresem odpowiedzialności Organizatora, podmiotem odpowiedzialnym za rozpatrzenie reklamacji jest Organizator. W takim przypadku, Kupujący powinien uzupełnić reklamację zgodnie z regulaminem Organizatora oraz stosować się do postanowień działu nr 10 niniejszego Regulaminu.
12.4. Reklamacje należy zgłaszać w formie pisemnej na adres e-mail: [email protected] lub pocztą na adres ul. Dekoracyjna 3b, 65-086 Zielona Góra lub wypełnić znajdujący się na stronie Sklepu formularz reklamacji oraz dostarczyć go, w sposób uprzednio ustalony ze Sprzedawcą, wraz z reklamowanym Produktem, jeśli reklamacja dotyczy Biletu lub Karty Podarunkowej w wersji fizycznej, Zestawu Kolekcjonerskiego lub Karnetu oraz, w miarę możliwości z dowodem zakupu (paragonem albo fakturą) na adres: ul. Dekoracyjna 3b, 65-086 Zielona Góra.
12.5. W oświadczeniu/formularzu reklamacji Kupujący wskazuje: imię, nazwisko, adres, datę zawarcia umowy, opis stwierdzonej wady, termin jej ujawnienia oraz preferowany przez Kupującego sposób rozstrzygnięcia przez Sprzedawcę zgodnie z art. 560 oraz 561 kodeksu cywilnego.
12.6. Reklamacja kompletna zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni. Sprzedawca zobowiązuje się informować Kupującego o podjętych czynnościach i wyniku reklamacji. W przypadku uzasadnionej reklamacji koszty usunięcia wad Produktu, w tym koszt przesyłki związanej z reklamacją Produktu ponosi Sprzedawca.
12.7. Kupującemu będącemu konsumentem w rozumieniu art. 22[1] kodeksu cywilnego przysługuje prawo rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: 1) poprzez działania mediacyjne wojewódzkich inspektorów inspekcji handlowej, 2) przed stałymi polubownymi sądami konsumenckimi przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej.

13. Dane osobowe
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie w związku z realizacją zamówienia zgodnie z niniejszym Regulaminem jest Sprzedawca. Korzystanie ze strony Sklepu, podanie przez Kupującego danych osobowych odpowiednio podczas rejestracji lub w formularzu zamówienia jest dobrowolne, jednakże warunkuje zawarcie umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą, a ich niepodanie może uniemożliwić świadczenie usług przez Sprzedawcę. Kupujący w celu złożenia zamówienia zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem i Polityką prywatności Sprzedawcy znajdującą się na stronie Sklepu w zakładce https://abilet.pl/polityka-prywatnosci oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w tym celu. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu.

14. Postanowienia końcowe
14.1. Prosimy o dokładne wypełnianie formularzy zamówień i przemyślane zakupy.
14.2. Przy kontakcie mailowym lub telefonicznym prosimy o podanie numeru zamówienia.
14.3. Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne bądź nieskuteczne, nie wpływa na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowana będzie reguła, która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia i całego niniejszego Regulaminu. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie znajdą zastosowanie w szczególności odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U.2023.845 z późn. zm.).
14.4. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, który jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] kodeksu cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego. (Dz.U.2023.0.1550 z późn.zm.).
14.5. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, który nie jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] kodeksu cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
14.6. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (Rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) (Dz.Urz.UE.L Nr 165/1), Kupujący mają prawo do rozstrzygania sporów z przedsiębiorcami zawierającymi internetowe umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług, w sposób pozasądowy za pośrednictwem unijnej platformy internetowej. Skargę można złożyć na formularzu dostępnym pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr Adres e-mail Sprzedawcy na potrzeby przeprowadzenia tego postępowania to [email protected].
14.7. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie właściwe przepisy prawa polskiego.

15. Zmiany Regulaminu
15.1. Niniejszy Regulamin może być zmieniany na zasadach i w zakresie określonym w art. 384[1] kodeksu cywilnego, tj. przez doręczenie informacji o zmianie Regulaminu za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej do Kupującego. Regulamin o zmienionej treści wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia doręczenia Kupującemu informacji o zmianie, chyba że Sprzedawca wskaże inny termin. Przed wejściem w życie regulaminu o zmienionej treści, Kupujący ma prawo wypowiedzieć stosunek prawny łączący go ze Sprzedawcą poprzez usunięcie należącego do niego konta znajdującego się na stronie Sklepu.
15.2. Do Produktu zakupionego przed zmianą niniejszego Regulaminu, ma zastosowanie regulamin w brzmieniu obowiązującym w dacie zakupu.

16. Świadczenie usług drogą elektroniczną
16.1. Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sklep to: a. własny adres e-mail, który wymagany jest do założenia konta w Sklepie; b. połączenie z siecią Internet; c. przeglądarka internetowa; d. posiadanie aktualnego wydania oprogramowania umożliwiającego odczytywanie plików .pdf, w przypadku wyboru biletów w formie elektronicznej; e. telefon komórkowy z dostępem do Internetu, w przypadku wyboru dostawy biletów w formie ABILET.MMS; f. urządzenie z funkcją wykonywania fotografii, w przypadku udostępnienia możliwości umieszczenia na bilecie wizerunku Kupującego.
16.2. Zakazane jest korzystanie oraz dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym, w szczególności treści powodujących przeciążenie systemów teleinformatycznych, naruszających prawa osób trzecich lub naruszających dobre obyczaje.
16.3. Sprzedawca udostępnia Kupującemu dostęp do aktualnej informacji o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną na stronie Sklepu. Zielona Góra, w dniu 7 stycznia 2024 r.
Loading...